صرافی انصار/نمایش جزییات خبر

برگ‌ریزان نابهنگام ارزهای آسیایی

برگ‌ریزان نابهنگام ارزهای آسیایی
در حالی که دلار آمریکا امروز در معاملات آسیایی افزایش یافت، اکثر ارزهای کلیدی همچون دلار استرالیا، دلار تایوان و دلار سنگاپور با کاهش مواجه شدند.

 

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، دلار در روز سه‌شنبه، در معاملات آسیایی تقویت شد و افزایش یک شبه‌ی خود را تمدید کرد؛ شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار هر کدام 0.3 درصد افزایش یافتند، در حالی که بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده نیز در سطوح بالاتری قرار گرفت.

گفتنی است ارز ایالات متحده روند صعودی خود را مدیون برخی اظهارات تندروانه‌ی مقامات فدرال رزرو است، چرا که میشل بومن، رئیس فدرال رزرو به ضرورت افزایش نرخ بهره برای مهار تورم بالا اشاره کرد. بازارها همچنین در انتظار افزایش بالقوه‌ی شاخص قیمت مصرف‌کننده در این هفته هستند.

پیرامون ارزهای آسیایی چه گذشت؟

در حالی که دلار در بحبوحه‌ی عدم اطمینان نسبت به سیاستگذاری آتی فدرال رزرو و پیش‌بینی نرخ تورم کلیدی در این هفته رشد کرد، بیشتر ارزهای آسیایی در روز سه‌شنبه سقوط کردند. البته در این سقوط، ارقام ناامیدکننده‌ی تجاری و تأثیر آن بر احساسات، نقش مهمی داشت.

داده‌های دولتی حاکی از آن است که میزان واردات و صادرات چین با سریع‌ترین شتاب خود از زمان همه‌گیری کووید-19 در سال 2020 کاهش یافته که در واقع، تداوم ضعف در بزرگترین اقتصاد آسیا را که در تلاش برای تحریک رشد است، منعکس می‌کند.

یوان چین 0.3 درصد تقویت شد که این رشد، عمدتاً به پشتوانه‌ی تثبیت نقطه‌ی میانی روزانه‌ی قوی‌تر از حد انتظار بانک مرکزی چین اتفاق افتاد. بازارها همچنین در انتظار داده‌های مربوط به تورم چین در روز چهارشنبه هستند که انتظار می‌رود به ثبات نرخ تورم در ماه ژوئیه اشاره کند.

 و اما بدان دلیل که بدترشدن شرایط تجاری در چین برای اقتصاد گسترده‌تر آسیا حامل خبر بدی است، اکثر ارزهای چین در روز سه‌شنبه تحت تاثیر وخامت شرایط، مجبور به عقب‌نشینی شدند.

ارز

ارزهای مرتبط با اقتصاد چین، تحت تاثیر داده‌های تجاری ضعیف قرار گرفتند

آنچه مسلم است چین یک شریک تجاری کلیدی برای اکثر کشورهای آسیایی محسوب می‌شود و کاهش تقاضا در این کشور باعث ضعف صادرات آینده برای چندین کشور آسیای شرقی و جنوب شرقی خواهد شد.

در میان کشورهای آسیای جنوب شرقی که در معرض تعاملات تجاری گسترده با چین قرار دارند، رینگیت مالزی و دلار سنگاپور هر کدام 0.3 درصد کاهش یافتند. دلار تایوان نیز 0.2 درصد کاهش را به ثبت رساند.

دلار استرالیا نیز که به شدت نسبت به آمار تجاری چین حساس است، 0.5 درصد سقوط کرد؛ گفتنی است علاوه بر برخی داده‌ها، یک نظرسنجی خصوصی که نشان می‌دهد احساسات مصرف‌کننده در ماه اوت بدتر شده است، این ارز را تحت فشار قرار داد.

اما در میان ارزهای آسیایی گسترده‌تر، ین ژاپن که تحت فشار دلار قوی‌تر قرار داشت، 0.6 درصد کاهش یافت، در حالی که داده‌های رشد دستمزد قوی‌تر از حد انتظار، منجر به تشدید شرط‌بندی‌ها پیرامون این موضوع شد که بانک ژاپن سیاست‌های خود را در سال جاری سخت‌تر خواهد کرد.

و در نهایت، روپیه هند در آستانه‌ی نشست بانک مرکزی در روز پنج‌شنبه، با افزایشی اندک مواجه شد؛ در این جلسه انتظار می‌رود RBI نرخ‌های بهره را متوقف کند. و این در حالی بود که وون کره جنوبی پس از انتشار داده‌های چین، 0.6 درصد کاهش یافت.

 

 

۱۸ اَمرداد ۱۴۰۲
شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز |
امتیاز را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید